Doe mee en win de Mangmi Air X-handheld! (winnaar bekend!)

RetroReady geeft in samenwerking met fabrikant Mangmi de Mangmi Air X-handheld weg. Dit is een Android-apparaat waar je games tot en met PSP-niveau op kunt emuleren. In dit bericht leggen we uit hoe je kans maakt en wat je daar zoal voor kunt doen.

mangmi air x

Ondanks het simpele uiterlijk van de Mangmi Air X is dit een retrohandheld waar je best van onder de indruk kunt zijn. Het is een uiterst betaalbaar Android-systeem waar je tot en met PSP-games op kunt emuleren. En dankzij dat riante 16:9-display werkt dat perfect, aangezien Sony’s handheld ook dat beeldformaat heeft.

De Mangmi Air X is een capabele en fijne handheld voor retrogames. Het apparaat draait op een betrouwbare chipset van Qualcomm en beschikt over 4 GB aan werkgeheugen. De krachtige combinatie zorgt ervoor dat je vloeiend spellen van oudere generaties speelt. Zo geniet je probleemloos van een sloot titels op volle snelheid en verhoogde resoluties, mits je niet te veeleisend bent. Het ontwerp ligt prettig in je handen en de analoge pookjes en schouderknoppen bieden een soepele bediening.

Daarnaast is de software modern en veelzijdig. De Mangmi Air X maakt namelijk gebruik van Android 14. Hierdoor heb je de vrijheid het systeem naar eigen wens in te richten met allerlei soorten launchers en emulators. Standaard levert de fabrikant al een handjevol apps mee waar je wat aan hebt. Je kunt daardoor vrijwel direct beginnen met spelen, zelfs zonder een Google-account in te stellen. Tot slot leent de soepele vierpuntdruktoets zich erg goed voor vechtspellen. Games worden niet meegeleverd.

Het kan overigens zijn dat deze Mangmi Air X een dode pixel heeft. Dat heeft de fabrikant laten weten voordat die hem opstuurde. We hebben de handheld even zelf aangezet, maar kunnen die niet zien zitten. We hopen dan ook dat je er geen last van hebt tijdens het gamen!

mangmi air x

Win de Mangmi Air X bij RetroReady!

Om kans te maken op de bijzondere retrohandheld, kun je een aantal dingen doen. Het helpt sowieso een reactie achter te laten onder dit bericht, waarin je je enthousiasme deelt over het systeem en bijvoorbeeld de PSP. Ook zou ik het waarderen als je dit bericht zou kunnen delen, maar dat is vanzelfsprekend niet verplicht. Doe je dat wel, dan help je mee in de groei van deze website. En dan kan ik in de toekomst wellicht meerdere acties opzetten. Hoe groter ons bereik, hoe meer we kunnen doen.

Om dat laatste wat gemakkelijker te maken kun je RetroReady volgen op twee sociale media: Bluesky en Facebook (naast natuurlijk onze Discord). We zouden het waarderen als je ons daar volgt; op één platform of op allemaal. Je kunt je bovendien ook aanmelden voor onze wekelijkse nieuwsbrief; op mobiel tref je het invulveld onder dit bericht aan en op desktop rechts van de winactie. Als je dan ook nog een reactie onder de socialmediapost van de winactie achterlaat (of de post deelt met je eigen netwerk), maak je stiekem meer keer kans om te winnen. Die namen gooien we namelijk ook op de berg met potentiële winnaars. Hoe meer je doet, hoe groter je kans.

We vinden het zelf ook altijd een beetje flauw om winacties te koppelen aan sociale media, maar wat blijkt: dat werkt toch wel. Daarmee kunnen we onze online zichtbaarheid vergroten en kan de site blijven groeien. We vragen het dus niet zomaar. Voel je echter tot niets verplicht: als je alleen een bericht wil achterlaten onder de winactie hier, is dat ook goed. We doen dit wel met een duidelijke reden. Want door allerlei AI-aanpassingen aan zoekmachines, voornamelijk Google, loopt het verkeer via die weg flink terug. En op deze manier kunnen we aan zowel mens als machine laten zien dat we er gewoon toe doen. Tot zover de transparantie, terug naar de winactie.

Als je hieronder een comment achterlaat, dan hoef je in principe alleen je voornaam en e-mailadres in te vullen. Dat adres hebben we nodig om later contact met je op te nemen, mocht je gewonnen hebben. Houd daarna de website in de gaten om te zien of je iets gewonnen hebt! Ik zal een willekeurige winnaar uitkiezen en reageren onder het antwoord van die persoon. Zaterdag 16 mei rond het middaguur kies ik de winnaar uit. Veel succes!

Vergeet ook niet de review van de Mangmi Air X te lezen om te zien waarom het een goed idee is om mee te doen!

Nieuw op RetroReady?

Ben je hier voor het eerst? Neem dan ons uitgebreide reviewarchief over hardware eens door. Daar tref je recensies aan over handhelds, controllers, accessoires en consoles. Daarnaast geven we ook aandacht aan games, in verschillende categorieën. Dit zijn veelal niet de standaard gamereviews die je op andere sites aantreft. Ze moeten namelijk wel een haakje hebben met retro. Het kan zijn dat er een verrassende titel voor je tussen zit. Daarnaast schrijven we ook over console modding, onze ervaringen met retrogameshops en columns. Die content tref je aan onder Features. Daar delen we tevens onze bevindingen van allerlei events en arcadehallen die Nederland rijk is.


Update 16-05-2026 – 12:00

Alright, we hebben alle reacties onder dit bericht, nieuwe volgers op Facebook en Bluesky, nieuwe leden op Discord, nieuwe aanmeldingen voor de nieuwsbrief, shares en opmerkingen op sociale media verzameld en de bijbehorende namen op een rad geplaatst. En daar is de volgende winnaar uit gekomen: David! Je reactie op onze Facebookpagina was de doorslaggevende factor! We zullen je een bericht via Facebook sturen om alles verder af te handelen.

Iedereen bedankt voor het meedoen! Binnenkort zetten we nog een gave winactie op waarin je kans maakt op één van de in totaal drie verschillende prijzen. Houd RetroReady dus in de gaten de komende tijd om opnieuw kans te maken op toffe items waarmee je je favoriete retrogames kunt spelen.

52 gedachten over “Doe mee en win de Mangmi Air X-handheld! (winnaar bekend!)

  1. Death to AI!!
    Geintje (hoewel ik er zo langzamerhand wel errug moe van word)

    Heb zelf alle social media (bijna) volledig afgeschaald en ga het niet weer upscalen, maar als ik een kans krijg probeer ik mensen naar deze site te sturen. 🙂

    Succes!

  2. Ik waardeer dat het sociale media gedeelte niet verplicht is. Ik heb zelf namelijk geen sociale media accounts.

    Ik zou het best tof vinden om te winnen. Het zou dan mijn eerste retrohandheld worden.

  3. Goed bezig Wes, mooie actie ook!
    Mijn vrouw is niet he-le-maal blij mer de Steam Deck vanwege haar kleine handjes, maar de Mangmi Air zou perfect voor haar zijn!

    Spreek je op Discord 🙂

  4. Wederom een hele mooie actie.
    Ik ken/kon het apparaat niet maar dit zou wel mijn nieuwe retrokastje kunnen worden.

    Ik gebruik nu de ANBERNIC RG40XX H maar je merkt aan veel dingen dat dit het net niet is. Als ik niet win, eens goed nadenken of ik hem zelf ga kopen.

    Veel succes iedereen.

  5. Toffe actie en dankzij een verwijzing via Tweakers forum schrijf ik mij graag in voor een kans op de deze prijs.

  6. Wat een superleuke actie! Even lid geworden van jullie Facebook, en fijne reviews (en eerlijke, en dat kan ik heel goed waarderen).

    Ik review met een vriend oude retro games, zodoende kwam ik op deze site terecht om te zoeken naar een mooie handheld voor onderweg. Als ik niet win gaat het sws een andere retro handheld worden. Ga zo door! Fijne site en eerlijke reviews!

      1. Gefeliciteerd aan de winnaar!
        ​Om op je vraag terug te komen: onze reviews zijn te beluisteren in onze podcast De GameBunker op Spotify. Wij bespreken hier wekelijks een retro game en behandelen daarnaast ook andere onderwerpen binnen de retro gaming-wereld.

        1. Wat leuk! Ik ga snel even een kijkje nemen. Mocht je het ooit leuk vinden om samen eens iets te doen of op te zetten, schroom dan niet contact op te nemen! We vinden het altijd leuk om samen te werken, omdat we het belangrijk vinden elkaars geluid te kunnen versterken.

  7. Toffe actie! Sinds ik op zoek was naar een handheld bezoek ik jullie site regelmatig om me telkens weer te verlekkeren aan alle nieuwe apparaten die de wereld in geslingerd worden. (uiteindelijk een Anbernic RG40XX-H aangeschaft, maar misschien had ik toch iets door moeten sparen)
    Mijn vader en neefje al getipt over jullie site, en me zojuist aangemeld op jullie Discord. (Andere SM hou ik me verre van)

  8. Wat een leuke actie en veel succes aan iedereen! Ik lees af en toe mee op je website en ik doe graag mee. Mijn Miyoo Mini Plus begint langzaam maar zeker zijn beste tijd te hebben gehad. Veel titels op gespeeld, maar ik ben wel in de race voor een upgrade om nieuwere retro console games te gaan spelen.

  9. Ik doe mee! Mogelijk om em vervolgens aan mijn neefjes kado te doen, en zo hun liefde voor retro gaming aan te wakkeren.

  10. Leuke actie. Binnenkort weer in België aan het werk, zo mooi zijn om in de trein wat oude games uit te spelen waar ik nooit aan toekwam…

  11. Dank voor dit artikel en de review.

    Ik kende ze eigenlijk nog niet eens, vandaar mijn interesse in het wagen van een gokje om deze te winnen.

  12. Lees jullie reviews sinds ruime tijd en nu is het dan eindelijk tijd voor een reactie, doen jullie goed! In mijn gameopvoeding heb ik helaas de PSP moeten missen. Sindsdien hard opzoek naar de perfecte retro handheld! Onder andere om Midnight Club te beleven. Kan mij deze nog herinneren bij een maatje van me, of de Mangmi Air X de mijne gaat worden of niet, er gaat een machine komen die deze gaat runnen. Uiteraard gekozen mede door de reviews die jullie plaatsen!

  13. Wat een leuke actie! Naast de PSP zelf emuleren, zou ik veel plezier halen uit GBA spellen! Succes met deze leuke website, ik zal in ieder geval meehelpen op Facebook, ook al doe ik daar zeer weinig. Bluesky heb ik helaas niet. Discord wel, dus daar kan ik ook wel even een blik werpen!

  14. Mooi apparaat. Ik heb zelf wel een PSP, maar het enorme geluid dat dat ding produceert, gecombineerd met de batterij die het praktisch begeven heeft, zorgt er voor dat ik toch een emulator nodig heb om games goed te spelen, en dat trekt mn batlexp g350 niet 😉

  15. Hi,
    Ik zag jouw bericht binnenkomen via het Computer Club forum.
    Merci om te delen daar, en merci voor al de passie en energie die je hier insteekt.
    Keep up the good work! Het zou fijn zijn als ik de actie win en deze aan mijn (kleine retro) collectie kan toevoegen.

  16. Retrohandhelds zijn zo fijn. Neem nu idd de PSP. Op het origineel zijn de laadtijden veelal niet te doen; op retrohandhelds heb je ineens filters, snellere laadtijden, retro-achievements, savestates, goeie sleepfunctie. Het kan allemaal en maakt zo’n oud platform ineens super modern.

    Zelf zit ik nu in een bubbel met Dreamcast, GBC en Nintendo DS. PSP wat minder omdat ik nog niet de ideale handheld heb gevonden.

    Overigens vind ik de Discord van Retroready superleul, dus raad ik iedereen ook aan ok daar eens te shoppen. Krijg je gelijk alle kennis bij elkaar!

  17. Lijkt me heel tof om PSP games op te spelen!
    (BTW via Donny op deze site terecht gekomen, ben jullie gelijk gaan volgen!)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Auto